AktualitySchopnost rychlého přizpůsobení pomáhá firmám překonat krizi

Schopnost rychlého přizpůsobení pomáhá firmám překonat krizi

-

- Reklama -magazin

Pandemie koronaviru se stala synonymem výrazných změn na mnoha úrovních. V ekonomickém světě byla jednou z nich i změna chování spotřebitelů, která podrobila firmy na celé planetě zkoušce jejich obchodní flexibility. „Vyhrají ti, kteří se dokážou rychle přizpůsobit novému prostředí,” říká Zoran Bogdanović, generální ředitel společnosti Coca-Cola HBC, která nastalou situaci přijala i jako příležitost k prověrce své vlastní adaptability.

Na začátku každého roku je třeba evaluovat uplynulých 12 měsíců a zachytit klíčové momenty, které měly vliv na výkon. Tento rok se v kontextu pandemie jedná o komplexnější hodnocení. “Čím více o tom přemýšlím, tím více si uvědomuji, jak daleko jsme došli v budování naší akceschopnosti, a tím vice je mi ale také jasné, že tato krize zdůraznila, jak důležitý je přínos každého jednotlivce. Bez ohledu na úroveň zaměstnání, nebo pracovní zařazení, každý je velmi cenný. Je to přispění každého jednoho z nás, schopnost se rychle přizpůsobit, co hrálo rozhodující roli v nejnáročnějším roce, jaký jsme kdy měli,” popisuje Zoran Bogdanović. 

V posledních několika letech jsme záměrně investovali prostředky do budování těch pilířů našeho podnikání, které adaptabilitu urychlí – agilní přístup, co nejširší a nejsilnější portfolio, blízké vztahy s našimi zákazníky, digitální a technická infrastruktura a v neposlední řadě také odolnost dodavatelského řetězce. Díky všem těmto prvkům jsme byli schopni se nastalé situaci nejen rychle přizpůsobit, ale z konce roku 2020 vyjít i vítězně,“ uvádí na adresu nejsložitějšího roku v historii firmy Zoran Bogdanović. Za vítězství považuje už jen to, že ani na jediný den Coca-Cola HBC nepřerušila výrobu, dokázala i v nelehké době podržet své lidi a zákazníkům se věnovat se stejnou péčí a intenzitou jako před pandemií. A to v situaci, kdy se drtivé většině z nich změnily potřeby, na které bylo nutné bezprostředně reagovat.

Protože mnozí zákazníci byli ze dne na den nuceni zavřít dveře svých obchodů, musela i společnost přehodnotit své prodejní kanály a marketingovou strategii. Napříč všemi trhy proto zvýšila podporu v oblasti maloobchodu a vytvořila nové možnosti pro rostoucí spotřebu domácností. Klíčovou roli v obchodní strategii firmy vloni hrála také podpora online prodeje a zdokonalení služeb zákazníkům, kteří mohli nově využít i online systému objednávek nebo dovážkové služby. Investice do platebních systémů u nápojových automatů pak přinesly důležitá bezkontaktní řešení pro spotřebitele, o která je právě v době pandemie zvýšený zájem.  

Díky širokému portfoliu produktů a odhodlání lidí mohla společnost Coca-Cola HBC svým spotřebitelům zpříjemnit i čas v jejich domovech, které se vloni staly epicentrem jejich životů a z někdejší výhradně odpočinkové zóny se částečně proměnily v pracovny i školní učebny. „Milovníci kávy se s naší Costa Coffee mohli z pohodlí domova přiučit baristickému umění nebo se zdokonalit v přípravě prvotřídních drinků z našich šumivých nápojů v kombinaci s řadou prémiových lihovin,” přibližuje Zoran Bogdanović některé z loňských projektů společnosti Coca-Cola HBC, které ilustrují nutnost rychlého přizpůsobení a schopnost zachytit v dynamickém tržním prostředí nové příležitosti. 

Právě to a týmová spolupráce, na kterou společnost klade velký důraz, dopomohlo ke zvládnutí nelehké situace, ve které se nápojářské firmy v loňském roce kvůli uzavření obchodů a restaurací ocitly. Řada z nich pak nabídla další pomoc lidem a organizacím, jež se ocitli v nouzi.

Během pandemie systém Coca-Cola v České republice a na Slovensku podpořil pracovníky v prvních liniích, nemocnice a dobrovolnické spolky 2 100 000 lahvemi nápojů v celkové hodnotě 26, 2 milionů korun. Z automatů na nápoje vznikly “rouškomaty”, z prázdných lahví nádoby na dezinfekci, mnoho kolegů se zapojilo do dodávek produktů do potravinových bank nebo například do dobrovolného trasování rizikových kontaktů v rámci projektu Chytré karantény. 

Chuť učit se novým věcem, odolnost, agilnost, ale také schopnost osobního rozvoje jsou podle Zorana Bogdanoviće dovednostmi, bez kterých se v následují dekádě firmy a jejich zaměstnanci neobejdou. „Jsem hrdý na to, co jsme v loňském roce dokázali. Je vidět, že nám tyto vlastnosti nejsou cizí,“ uzavírá Zoran Bogdanović.

Mohlo by vás zajímat:

Postavení a práva zaměstnanců v digitálním věku – priorita kolektivního vyjednávání

(Státní příspěvek na činnost dle § 320a písm. a) zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů,...

Každý OSMÝ Čech stráví vánoce v práci, říká průzkum. Zaměstnanci penny dostanou na štědrý den volno

Praha, 16. prosince 2024 Sledování pohádek, poslech koled nebo obyčejné lenošení. Tak si Češi podle nejnovějšího průzkumu představují trávení Štědrého...

Lucky Fu Štěstěna čeká na Forbescasino.cz

Víš, že v čínštině znak “fu” představuje štěstí? Pokud ne, můžeš se to dozvědět v další luxusní hře od...

Společnost AERO posouvá hranice letecké výroby s modernizovaným L-39 Skyfox

Česká letecká společnost AERO, s více než stoletou tradicí, představuje novou éru ve výrobě cvičných letounů. Modernizovaný L-39 Skyfox,...
- Reklama -pr clanky

Expanze na zahraniční trhy je pro české podniky výzvou: 9 z 10 firem by uvítalo podporu 

Praha, 3. prosince – Pro české firmy je vstup na zahraniční trhy složitý. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu Instant Research1,...

Kontejnery jsou efektivní řešení pro skladování

Praktické skladování budoucnosti - montované skládací kontejnery jsou revolucí v oblasti skladování. Nabízejí odolnost, flexibilitu a úsporu prostoru, díky čemuž jsou ideálním řešením pro široké spektrum využití

Nenechte si ujít

Postavení a práva zaměstnanců v digitálním věku – priorita kolektivního vyjednávání

(Státní příspěvek na činnost dle § 320a písm. a)...

Každý OSMÝ Čech stráví vánoce v práci, říká průzkum. Zaměstnanci penny dostanou na štědrý den volno

Praha, 16. prosince 2024 Sledování pohádek, poslech koled nebo obyčejné...
- Reklama -bydlení

Další články autoraNenechte si ujít
Redakce doporučuje